Pages

02 Ekim 2006

Etamin ve kaneviçe güncellendi.Seccade örneği için tıklayın.
PATİK,ETEK VE HIRKA


Annemin bebek hediyeliklerinden bazılarıyla bu haftaya merhaba diyorum.Son gittiğimde annem tam son anda çıkarıp "bak bunlarında resimlerini çek " demişti .Eteğin beyaz olanını daha önce elişi sepetimdekilerde yayınlamıştım.Yapılışıda ayrıntılı olarak vardı ama maalesef gitti.Patiklerin yapılışınıda vakit olmadığı için öğrenemedim annemden,tarif isteyen olursa kusuruma bakmasın artık.Ama neyseki hırkanın örneğini biliyorum :)) onu bir iki gün içinde "örgü örnekleri " sitemde yayınlayacağım.
Hepinizin iyi bir hafta geçirmesini dilerim.
Sevgili Pınar (yumak) eteğin yapılışını daha önce kaydetmiş ve resmini eklediğimi görünce sağolsun yapılışını yorumuna eklemiş.Kolaylık olsun diye buraya aktarıyorum.Teşekkürler Pınarcım !
ETEĞİN YAPILIŞI
  • 83 ilmek atarak başlayın.
  • 10 sıra lastik ördükten sonra kat yeri için 1 sıra haraşo örün.Tekrar 10 sıra lastik örün.
  • 27 ilmek düz örün ,şişe bir kez ip dolayın bir düz ilmek örün yine şişe bir ip dolayın.Bu eteğin artırma kısmı.27 ilmek düz örerek tekrar aynı artırma işlemini tekrar edin.27 ilmek düz örün.
  • 7 sıra düz ördükten sonra yukarıda anlatılan artırma işlemini tekrarlayın.
  • Bu işlemi 7 sırada bir 7 defa tekrar edin.
  • Eteğin boyunu daha uzun yapmak isterseniz artırma işlemini istediğiniz kadar tekrar edebilirsiniz.4 sıra haraşo örüp bitirin.
  • Arkayı da aynı şekilde örüp yanlardan dikin ve beline lastik geçirin.Eteklerine isterseniz resimdeki gibi rokoko işi ile yada bildiğiniz başka bir işleme ile süsleyebilirsiniz.

6 yorum:

  1. Hepsi ayri ayri guzeller, annen de cok duzgun ormus; eline saglik.

    YanıtlaSil
  2. Annenin ellerine sağlık çok güzeller. Eğer yanlış anlamazsan ben daha önce bu eteğin yapılışını bilgisayara kaydetmiştim tamamen senin açıklamanla şimdi yapılışını buraya aktarıyorum belki lazım olur diye. Sevgiler.

    83 ilmek atarak başlayın.

    10 sıra lastik ördükten sonra kat yeri için 1 sıra haraşo örün.Tekrar 10 sıra lastik örün.

    27 ilmek düz örün ,şişe bir kez ip dolayın bir düz ilmek örün yine şişe bir ip dolayın.Bu eteğin

    artırma kısmı.27 ilmek düz örerek tekrar aynı artırma işlemini tekrar edin.27 ilmek düz örün.

    7 sıra düz ördükten sonra yukarıda anlatılan artırma işlemini tekrarlayın.

    Bu işlemi 7 sırada bir 7 defa tekrar edin.

    Eteğin boyunu daha uzun yapmak isterseniz artırma işlemini istediğiniz kadar tekrar edebilirsiniz.

    4 sıra haraşo örüp bitirin.

    Arkayı da aynı şekilde örüp yanlardan dikin ve beline lastik geçirin.

    Eteklerine isterseniz resimdeki gibi rokoko işi ile yada bildiğiniz başka bir işleme ile süsleyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Serracım sağol canım :)

    Sevgili arkadaşım ne iyi yapmışsın eklemekle,neden yanlış anlayayım.Aksine teşekkür ederim sana .Bütün arkadaşlar benim resimlerden ellerinde olanları bana vakit ayırıp gönderdiler hepinize çok teşekkür ediyorum arkadaşlar !

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Nalan, siteni daha kapsamli olarak yenilemişsin, şimdiden çok güzel. Forum da çok kisa bir sürede eski havasina kavuşacak eminim. Patiğin yapilişini birgün öğrenebilir miyiz, çok güzel duruyor.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. nalancığım ben boncuk33n
    kolay gelsin annene ellerine sağlık
    lütfen bu patiklerin yapılışını ve modeli tarif edermisin patikler çok şirin olmuş şeker gibi...

    YanıtlaSil
  6. Canım patikleri annem yapmıştı ,sömestir tatilinde gidicem unutmazsam inşallah sorarım yapılışını.

    YanıtlaSil